IPAA-Yhdistys ry

ileal pouch anal anastomosis

Talvipäivät ja vuosikokous 2014

Ipaa-yhdistyksen talvipäivät sekä vuosikokous järjestettiin 14.3-16.3.2014 Jämsässä Himoksen laskettelukeskuksessa. Päädyimme hallituksen kanssa siihen tulokseen, että Himoksella on tarjontaa niin nuorille kuin hieman vanhemmillekin jäsenille. Päivisin on mahdollista harrastaa jotakin liikunta-aktiviteettia ja illalla taas käydä katsomassa Himos Areenan tarjontaa. Jämsä on myös sijainniltaan melko ihanteellinen, koska matkat eivät ole kenellekään ylitsepääsemättömän pitkiä.

Talvipäiville osallistui reilut pari kymmentä jäsentä. Meille oli varattu kolme mökkiä, joista kaksi olivat niin sanotusti nuorisomökkejä. Tälle reissulle saimme hyvin aktivoitua mukaan meidän nuoria jäseniä. Melkoista houkuttelua oli havaittavissa sosiaalisessa mediassa, kun joku sanoi harkitsevansa mukaan lähtöä. Harkinnat vaihtuivat nopeasti ilmoittautumiseen, enkä usko yhdenkään katuneen mukaan lähtemistä.

Saavuimme Himokselle perjantaina vaihtelevin aikavälein. Ilta oli tarkoitettu majoittumiseen ja rentoon yhdessäoloon. Lähes kaikille tämä kuitenkin tarkoitti valmistautumista Himos Areenan viihteeseen Jukka Poikaa kuuntelemaan. Ilta ja yö olivat varsin meneviä eikä monikaan selvinnyt kovin aikaisin nukkumaan. Sanomattakin selvää, ettei monikaan ainakaan nuorista ollut aamulla ulkoilemassa ennen lounasta.

talvipaivat2014_2Lauantai lähti kunnolla käyntiin buffet-lounaan jälkeen. Pidimme vuosikokouksemme Himoksen koulun tiloissa, asiaan sopivasti biologian luokassa. Kävimme asialistan läpi ja valitsimme uuden hallituksen seuraavalle toimintavuodelle. Hallituksen kokoonpanossa ei tapahtunut kovin suuria muutoksia edellisvuoteen verrattuna, moni hallituksen jäsen oli valmis jatkamaan seuraavalle kaudelle. Suurin muutos oli puheenjohtajan vaihtuminen. Pertti Seväkivi luopui tittelistään jääden kuitenkin hallitukseen. Uutena puheenjohtaja toimii nykyään Pirjo Kosonen, joka on vuosia ollut jäsenenä hallituksessa. Varapuheenjohtajana jatkaa edelleen Matti Peltoniemi, sihteerinä Lea Öljymäki ja rahastonhoitajana Juha Kemppainen. Hallituksessa jatkaa myös Miia Hallström ja uusiksi jäseniksi saimme Jaana Hetejärven ja Sofia Pekkarisen. Varajäseninä toimivat Teija Kalinainen, Päivi Laukniemi, Kyösti Huuskonen, Erkki Asuinmaa, Jone Hänninen ja Pirkko Lauri. Vuosikokouksen jälkeen pidimme uuden hallituksen kanssa järjestäytymiskokouksen.

talvipaivat2014_1Parin tunnin kokoustamisen jälkeen lähdimme viettämään iltaamme savusaunalle ja ulkoporeammeeseen. Sää ei ollut meidän puolellamme tarjoten meille kylmää tuulta. Poreamme oli mukavan rentouttava ja osa uskaltautui jopa järveen pulahtamaan. Savusaunassa kuumuutta riitti eikä siellä tarvinnut edes kauaa istua, kun alkoi ihoa polttelemaan. Moni paistoi myös makkaraa saunan tiloissa. Tämän jälkeen osa porukasta lähti mökkeihin nukkumaan ja osa suuntasi jälleen Himos Areenalle kuuntelemaan J. Karjalaista. Edellisilta ja pitkä päivä verottivat energiaa, joten lauantai-ilta meni hieman perjantaita rauhallisemmin.

Sunnuntaina keräsimme kimpsumme ja kampsumme, siivosimme mökit, hyvästelimme kohtalotoverimme ja suuntasimme kohti omia koteja. Viikonlopusta jäi todella hyvä fiilis varmasti kaikille. Itse jaksoin omaa arkea taas huomattavasti paremmin vaikka univelka painoikin alkuviikon ajan. Mikään ei korvaa toisen ihmisen seuraa, joka on kokenut samat asiat kuin itse. Viikonloppu meni nopeasti, mutta sisälsi paljon naurua, lämpöä, välittämistä ja rentoutumista. Tässä seurassa ei vain voi olla tylsää ja sen vuoksi haluan olla mukana varmistamassa, että samaa on tiedossa myös jatkossakin. Nähdään siis ensi kerralla!

– Miia