Kurssit

Finnilco ry järjestää sopeutumista tukevia kursseja leikatuille henkilöille sekä heidän läheisilleen. Kurssille hakeminen tai pääseminen ei edellytä yhdistyksen jäsenyyttä. Tällä hetkellä järjestettävien kurssien pituus on 3 – 5 päivää. Kursseja järjestetään hotelleissa, kylpylähotelleissa,  kuntouskeskuksissa ja urheiluopistoilla. Kursseihin sisältyy osallistujalle täysihoito kahden hengen huoneessa. Kurssien kustannuksista vastaa STEA, joten kurssit ovat osallistujille täysin maksuttomia.

Sopeutumista tukevia kursseja vetävät koulutetut kurssinjohtajat ja kurssiavustajat, jotka ovat itsekin käyneet läpi avanne- tai IPAA-leikkauksen. Jokaisella kurssilla on ainakin yksi terveydenhuollon- ja/tai sosiaalialan ammattilainen. Luennoitsijoiden määrä vaihtelee kurssien pituudesta ja kurssiohjelmasta riippuen. Kurssien teemoja käsitellään pääsääntöisesti ryhmässä tai pienryhmissä. Joillakin kursseilla on mahdollisuus saada myös yksittäinen henkilökohtainen ohjausaika. Luentojen ja keskustelujen lisäksi kurssit sisältävät kohderyhmälle soveltuvaa, ohjattua liikunta sekä virkistystä esimerkiksi yhteisen illanvieton ja/tai kulttuurin merkeissä.

Hakeminen

Tarkemmat ohjeet löytyvät Finnilcon sivuilta.