J-pussileikattujen verkkovertaisryhmä

Facebookista löytyy Crohn ja Colitis ry:n hallinnoima verkkovertaisryhmä J-pussileikatuille.

Facebookin ryhmässä käyttäjät keskustelevat omalla nimellään ja kasvoillaan. Ryhmässä vaihdetaan kokemuksia sairaudesta, kysytään neuvoja ja luodaan toivoa tulevaan. Useat ryhmäläiset ovat olleet onnellisia siitä, että heillä on ollut verkkovertaisryhmässä mahdollisuus tavata muita saman sairauden kanssa eläviä ihmisiä, joille ei tarvitse selittää mistä tässä on kyse. Yhdistyksen hallinnoimissa verkkovertaisryhmissä on säännöt ja niitä valvovat vapaaehtoiset yhdistyksen työntekijän tuella. Ryhmään pääseminen ei edellytä yhdistyksen jäsenyyttä.

Suljetut ryhmät löytyvät Facebookista hakusanoilla. Vain ryhmän jäsenet voivat nähdä, keitä ryhmässä on ja mitä muut jäsenet julkaisevat.

Lue lisää Crohn ja Colitiksen verkkosivuilta tästä.