Tukihenkilöt

Yksi yhdistyksemme tärkeimmistä tehtävistä on tarjota tukihenkilö- ja vertaistukea, silloin kun sitä tarvitaan. Tukihenkilötoiminnan tavoitteena on, että jokaisella IPAA-leikkaukseen valmistautuvalla tai jo leikatulla henkilöllä on mahdollisuus koulutetun tukihenkilön tapaamiseen. Vertaistukihenkilö on käynyt läpi saman kuin tuettava ja selvinnyt kriisistä. Tukihenkilötoiminta tarjoaa leikkausta odottaville ja leikatuille henkilöille mahdollisuuden tukihenkilön tapaamiseen sairaalassa ollessa ja/tai kotiuttamisen jälkeen. Myös puhelin- tai sähköpostikontakti ovat mahdollisia tapoja olla yhteydessä tukihenkilöön.

Tarvitessasi tukihenkilöä voit kääntyä joko yhdistyksen puheenjohtajan  tai Finnilcon toimiston puoleen. Myös avannehoitajat välittävät tukihenkilöpyyntöjä. Pyrimme aina löytämään sinulle sopivan, samaa ikäluokkaa ja sukupuolta olevan tukihenkilön.  Tukihenkilöt noudattavat ehdotonta vaitiolovelvollisuutta. Tuen saanti ei edellytä yhdistykseen liittymistä.

Tukihenkilö pähkinänkuoressa

• Henkilö, joka on leikatun tai leikkaukseen menevän tukena, kun tuelle on tarvetta
  • Yhdistyksen jäsen
  • Yhdistyksen suosittelema