kaksi eri pussia?

Avanne ja avanteeseen liittyvää

Valvojat: teija, Pertti

kaksi eri pussia?

ViestiKirjoittaja isoii päivämäärä Ke Huhti 01, 2009 5:17 pm

Olen tämmöinen 63 tätönen
Minulle laitettiin virtsatieavanne v.1988. Hyvinhän sen kanssa on mennyt, kun on ollut pakko, niinkuin kaikki varmaan tiedätte.
Kysymys kuitenkin kuuluu: Onko kellään kokemusta, että masun päällä roikuukin 2 eri pussia; molemmista ulostulo kanavista omansa!
Tuntuuko se toivottomalta? Pärjääkö niiden kanssa samoin kun yhdenkin?
Olen joutumassa tuollaiseen tilanteeseen, vaan mietin miten pitkään voin asiaa siirtää?
isoii

Re: kaksi eri pussia?

ViestiKirjoittaja Malemo päivämäärä Pe Huhti 03, 2009 10:45 am

Hei tätönen
Ensimmäinen avanne mulle tehtiin jo vuonna 1960 eli 49vuotta sitten ja kaksi pussi on ollut mahanpäällä vuodesta 1982eli 27vuotta . Eli on virtsa-avanne ja paksusuoliavanne. Kyllä niiden kanssa on tullut ihan hyvin toimeen. Tänä päivänä avannesidokset on jo niin luotettvia ja vaihto-ehtoja löytyy jos joku ei sovi. Harrastan pyöräilyä ympäri vuoden, uinti on myös mukavaa, matkustan aina kun on mahdollista ja mahdollisimman kauas. Elän mielestäni kohtalaisen tavallista elämää ja olen siihen tyytyväinen. male
Malemo

ViestiKirjoittaja isoii päivämäärä Pe Huhti 03, 2009 4:38 pm

Kiito :roll: :roll: s vastauksesta! Ehkä elämänlaatu saattaa kuitenkin parantua toisen pussukan myötä!?
Saako kysyä miksi sinulla on nämä molemmat?

Samalla kysyisin muita kohtalokavereita?.Onko teitä?
Minulla hoidettiin kohdunkaulansyöpä vuonna 1980 hurjilla sädehoidoilla, jotka polttivat koko alavatsan; peräsuolen, virtsarakon seudun, että tietty emättimen seudut.
!988 virtsarakko oli kelvoton,avanne laitettiin. Tähän asti olen taistellut ulostevaivojen kanssa.Ja loppuun kyllästynyt.Tekisivät avanteen heti kun olen valmis.
Siksi kyselen.
On kuulemma aika harvinaista, lääkärien mukaan,mutta olisi kiva kuulla löytyykö muitakin epäonnistuneen, ylihoidon ns. uhreja! :roll:
isoii

ViestiKirjoittaja Malemo päivämäärä Pe Huhti 03, 2009 7:25 pm

Olin hiukan kelvoton kun synnyin, eli oli epämuodostunut virtsarakko ja sisuskalut muutenkin hiukan sekaisin sekä vajaat. Monien leikkausten jälkeen sitten päätyivät kokeilemaan avannetta. Se olisi turhanpitkä juttu tässä kirjoitella, mutta lopulta saivat rakennettua musta lähes kelvollisen ihmisen. Ja pienten loppukorjausten jälkeen on menty polkuja jos toisia. Eikä nämä niin näy ulkopuolisille, että mitään huomaisivat. Olen joskus kertonut jollekin tutulle tai ystävälle, jos on ollut tarpeen, on vain ihmetellyt että ei arvaisi moista. Voimia sulle päätöksentekoon. :)
Malemo

ViestiKirjoittaja Omppu päivämäärä Ma Maalis 15, 2010 9:49 pm

isoii kirjoitti:Kiito :roll: :roll: s vastauksesta! Ehkä elämänlaatu saattaa kuitenkin parantua toisen pussukan myötä!?
Saako kysyä miksi sinulla on nämä molemmat?

Samalla kysyisin muita kohtalokavereita?.Onko teitä?
Minulla hoidettiin kohdunkaulansyöpä vuonna 1980 hurjilla sädehoidoilla, jotka polttivat koko alavatsan; peräsuolen, virtsarakon seudun, että tietty emättimen seudut.
!988 virtsarakko oli kelvoton,avanne laitettiin. Tähän asti olen taistellut ulostevaivojen kanssa.Ja loppuun kyllästynyt.Tekisivät avanteen heti kun olen valmis.
Siksi kyselen.
On kuulemma aika harvinaista, lääkärien mukaan,mutta olisi kiva kuulla löytyykö muitakin epäonnistuneen, ylihoidon ns. uhreja! :roll:

Minulle laitettiin virtsa-avanne 2 vuotta sitten vammastani johtuvan huonon pidätyskyvyn vuoksi, kun mikään muu ei tuntunut toimivan. En ole katunut sekuntiakaan avanneleikkaus päätöstäni. Nyt voin mennä lähes minne vain ja koska vain.

Ainoan ongelman tuo leikkaus aiheutti ja siihen olenkin miettinyt mahdollista toista avannetta. Ulosteen pidätyskykykään ei ole koskaan ollut normaali eikä edes siedettävä, mutta nyt sitä ei ole ollenkaan. Olisin kiinnostunut kuulemaan ulosteavanteesta lisää niin paljon kuin osaatte kertoa.

Muuta vaivaa siis ei ole kuin pidätyskyvyn puute. Olisin valmis myös toiseen avanteeseen vaikka heti.
Omppu

Palaa alueelle Avanneasiaa